
אביו של הנרצח בפיגוע בשומרון ספד לבנו: "אהב את ארץ ישראל בכל נפשו - נקים 3 נקודות התיישבות לזכרו"
בטקס הלוויה שנערך באלון מורה ספדו בני המשפחה ואישי ציבור ליהודה שמואל בן ה- 18 שנרצח בפיגוע דריסה סמוך לחומש. אביו של המנוח קרא לביטול חלוקת השטח לקטגוריות מדיניות והכריז על הקמת היישובים "צור יהודה", "נצח יהודה" ו- "פסגת יהודה" לזכרו
אלפי בני אדם השתתפו היום במסע הלווייתו של יהודה שמואל שרמן, שנרצח אתמול בפיגוע בשומרון. הטקס החל בשעה 15:30 בבית הכנסת המרכזי "רחמי תרצה" ביישוב אלון מורה ומשם המשיך לבית העלמין המקומי, שם נטמן.
הפיגוע אירע במהלך שבת אחר הצהריים, כאשר מחבל מהכפר בית אומרין האיץ עם רכבו לעבר שלושה ישראלים שעסקו בסיור קרקעות באזור היישוב חומש. מעוצמת הפגיעה הועפו שניים מהנוסעים למצוק הסמוך. שרמן נפצע באורח אנוש ומותו נקבע בהמשך. אחיו דניאל-בנימין, בעל חוות "שובה ישראל" (הקרויה על שמם של שובאל בן נתן וישראל יודקין שנפלו בקרבות בלבנון ובעזה), נפצע באורח בינוני בעת שניסה להעניק טיפול רפואי לאחיו.
האב, יהושע שרמן, ספד לבנו: "יהודה שלנו, נער שכל כולו לב ונשמה, נער ארץ-ישראלי, צבר גאה, שאהב את ארץ ישראל בכל נפשו, ילד של דור הגאולה. 'ארץ אל תכסי דמו'. אבא שבשמיים, אנחנו בשר ודם. הצער שלנו גדול ועצום, נפער בליבנו בור שאין לו סוף. אנחנו שולחים אליך לוחם עז נפש, גיבור של ממש, יהודה שלנו. בימים אלו, בהם עם ישראל נלחם כארי נגד אויבינו הרוצים להשמידנו, אנו נמשיך להילחם על ארץ ישראל השלמה. אני קורא מכאן לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר בצלאל סמוטריץ, ליהודה אליהו ולחבורה הקדושה: יהודה שלנו הוא קורבן ציבור. ממשלת ישראל חייבת למחוק את חרפת הסכמי אוסלו, ולהפסיק לקרוא לחלקים מארצנו הקדושה בשמות A, B ו- C. הדור שגדל כאן לא יודע מה זה A, B ו- C, הוא יודע שכל ארץ ישראל שלנו. בעזרת ה' אנו מתחייבים להמשיך בעוז את דרכו של יהודה שמואל המתוק והצדיק, יחד עם בנינו דניאל-בנימין, שה' ישלח לו רפואה שלמה במהרה. יחד עם ישיבת חומש וחברים נוספים נמשיך כבר בימים הקרובים את דרכו של יהודה שמואל. נעלה נקודות התיישבות חדשות בצפון השומרון: צור יהודה, נצח יהודה ופסגת יהודה. בעזרת ה', בכוחות משותפים, נמשיך להוריש את ארצנו האהובה - כי יכול נוכל לה".
האם סימה ספדה: "מחזירים לקב"ה את הפיקדון היקר שהיה בידינו, תודה על הזכות לגדל את הילד המתוק הזה 18 שנה. תן כוחות לכל המשפחה שנמשיך בחיים יהודה שמואל היקר, אנו רוצים לבקש ממך סליחה אם פגנו בך באיזשהו שלב, הכול היה מכוונה טובה, השתדלנו לגדל אותך לתפארת ישראל, ה' נתן, ה' לקח יהיה שם ה' מבורך".
אחותו שני אמרה: "יהודה, חיים שלי, לב שלי, איך אפשר לסכם אותך במילים בכלל? כל מה שאגיד יהיה כל כך קטן ולא יתאר כלום ממי שאתה. כמה מתיקות, כמה שלווה, שלווה לא מוסברת, אולי מהידיעה שאתה עושה את הדבר הנכון. איזה לב טוב, איך התייצבת כל פעם שהיה צריך לעזור, תמיד עשית את זה בחיוך, כל הבית שלי בזכותך. אתה רואה את אהבת הארץ, בלי משחקים, בלי שאלות, עושה מה שצריך בפשטות, כמה פשטות, המפגשים האהובים עליי היו ביוסף הצדיק, מתעדכנים בהכול, ואתה מתעניין ואתה כזה גבר ומדבר איתי מהלב, מדבר רגש, מדבר מה שלומך, לא רק ברוך ה'. סליחה שלא הגעתי לחווה שבשבילך היא בית, היום זו פעם ראשונה שהגעתי, למרות שלא הפסקת לחפור לי להגיע. אני מתגעגעת לחיוך הקטן שלך, לטוהר בעיניים, מתגעגעת, יהודה אח שלי, לב שלי, אני אוהבת אותך הכי בעולם ואני לא נפרדת ממך בחיים".
ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, סיכם: "כולנו מתפללים לרפואתו של דניאל בנימין בן סימה לאה. שהקדוש ברוך הוא ישלח לו רפואה שלמה ויחזיר אותו במהרה לחווה ולמרחבי צפון השומרון, בריא ושלם בעזרת ה'. אנחנו מתפללים להצלחתם של חיילי צה״ל, כוחות הביטחון העומדים על משמר ארצנו. יהודה, אתה נולדת למשפחה של לוחמים על ארץ ישראל, עוד מימי המאבק נגד הגירוש בשא-נור, דרך העליות לחומש ועד להקמת החווה. אנחנו אוהבים אותך מאוד. אנחנו נשבעים לך שנענה בעוד התיישבות בצפון השומרון, בחומש, על כל שלוחותיה, בשא-נור, בגנים ובכדים, ובנקודות שחלמת להקים בצפון השומרון, ובעוד המון המון יישובים. אתה צמחת והיית פעיל - כל כולך במאבק לחזור לצפון השומרון. עם ישראל ימשיך מהמקום שבו הפסקת. אני נשבע לך בשם כל עם ישראל שצפון השומרון תיבנה מחדש בדרכך, והיא תהיה פי עשר ממה שהיה לפני הגירוש. משפחת שרמן, האחים והאחיות היקרים, אתם התמצית של עם ישראל בדור הזה. אנחנו מבטיחים לכם שלעולם לא תהיו לבד. אנחנו מבטיחים לכם שנחזק אתכם ונתחזק מכם. ואנחנו מבטיחים לכם שביחד נוסיף לכם נחמה בבניין הארץ כולה ובפרט בצפון השומרון שלנו. יהודה אחינו היקר, תהא נשמתך צרורה בצרור החיים. אנחנו נמשיך בעזרת ה'. נמשיך את דרכם של דניאל ושל כל הנופלים, שעליהם אנו נשענים ובזכותם אנו ממשיכים".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
