
נתניהו: "הארכת הקו האדום לראשל״צ - מהפכה תחבורתית וחברתית"
ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בטקס חתימת ההסכם להארכת הקו האדום של הרכבת הקלה לראשון לציון, והגדיר את המהלך כ“מהפכה תחבורתית שהיא גם מהפכה חברתית”.
בטקס נכחו גם שרת התחבורה מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, מנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן, ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, ראשי רשויות ובכירים נוספים.
בדבריו אמר נתניהו כי מטרת הפרויקט היא לא רק לחבר את הפריפריה למרכז, אלא גם “לחבר את המרכז למרכז”, כחלק מהקמת גוש מטרופוליני ענק שבו מיליוני תושבים יוכלו לנוע במהירות, ללא פקקים וללא תלות ברכב פרטי. לדבריו, מדובר בפרויקט תשתית רחב היקף הדורש שיתוף פעולה בין משרדי הממשלה והרשויות המקומיות לאורך שנים.
ראש הממשלה הדגיש כי המהפכה התחבורתית יוצרת מוביליות חברתית וכלכלית, שוברת חסמים ישנים ומאפשרת לכל אזרח לגור בכל מקום ולהגיע לכל מקום עבודה. הוא התייחס גם לביקורות מהעבר על פרויקטי תשתית לאומיים, וציין כי בניגוד לתחזיות הפסימיות – הפרויקטים קמים ומחזקים את מדינת ישראל.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
