
"הגיל הוא רק מספר": 20 גמלאים מאור יהודה סיימו שנת לימודים מרגשת ב"כיתת הוותיקים"
עשרים אזרחים ותיקים מאור יהודה חגגו לאחרונה בטקס מרגש את סיומה של שנת לימודים עשירה במסגרת פרויקט "כיתת הוותיקים". התוכנית הייחודית פועלת בחטיבת הביניים "יובלים", תחת ניהולה של מלכי חבשוש, ומהווה מודל יוצא דופן ללמידה לאורך החיים ולחיזוק הקשר הבין-דורי בין הגמלאים לצעירים.
במהלך שנת הלימודים, הגיעו המשתתפים לבית הספר יום בשבוע כדי לקחת חלק במגוון רחב של תכנים ותחומי דעת שהותאמו במיוחד לצרכים ולתחומי העניין שלהם. הפעילות התקיימה באווירה שעודדה סקרנות, מעורבות חברתית והרחבת אופקים לצד תלמידי החטיבה. את המערך הבית-ספרי הוביל המורה והרכז טלמור בן חיים, אשר ליווה את הקבוצה ויצר עבורם מרחב לימודי וחברתי תומך. הגמלאים המשתתפים העידו כי מעבר לידע הרב שרכשו, התוכנית העניקה להם מסגרת קבועה, קשרים חברתיים חדשים ותחושת שייכות עמוקה.
הפרויקט החינוכי פועל בהובלת אגף החינוך בעיריית אור יהודה, בניהולה של דלילה אשכנזי, ומרכזת אותו בת אל מססה שליוותה את המשתתפים מקרוב. היוזמה נשענת על שיתוף פעולה עם המשרד לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה, משרד החינוך והתוכנית הארצית "כיתות ותיקים". ראש העיר, ליאת שוחט, שהשתתפה בטקס ובירכה את הבוגרים, הדגישה כי המודל מוכיח שהרצון להתפתח ולתרום אינו תלוי בגיל אלא ברוח האדם. שוחט תיארה את התוכנית כדוגמה נפלאה לכוחה של למידה לחבר בין דורות וקהילות, והבטיחה כי העירייה תמשיך להשקיע בתוכניות המקדמות את איכות חייהם של תושבי העיר בגיל השלישי.
במעמד טקס הסיום חולקו לכלל המשתתפים תעודות הוקרה, כהערכה על התמדתם ומחויבותם להרחיב אופקים בכל שלב בחיים. לנוכח ההצלחה וההתרגשות הגדולה שניכרה באולם, רבים מהגמלאים כבר הביעו את רצונם לשוב ולהשתתף בתוכנית גם בשנת הלימודים הבאה.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
