
ואנס בשיחות בשוויץ: "טראמפ ביקש לפתוח דף חדש, מרגיש טוב לגבי המצב בלבנון"
סיון נגדיאתמול 16:11
4
0
3
פגישה בין נציגי איראן וארצות הברית מתקיימת בשעה זו בשווייץ, בתיווכן של קטאר ופקיסטן, על רקע ההתפתחויות האחרונות באזור והמאמצים למנוע הסלמה נוספת.
על פי דיווחים, השיחות נפתחו בסוגיה הלבנונית ובניסיון להגיע להבנות הנוגעות ללחימה בגזרה הצפונית ולהמשך הפסקת האש.
במקביל, סוכנות הידיעות האיראנית תסנים, המזוהה עם משמרות המהפכה, דיווחה כי איראן מציבה תנאים ברורים לפתיחת מצר הורמוז. לפי הדיווח, מצר הורמוז לא ייפתח עד להשגת הפסקת אש בלבנון ועד להענקת פטורים מהסנקציות על יצוא הנפט האיראני.
בשלב זה לא נמסרה תגובה רשמית מצד וושינגטון או טהרן לדיווחים, אך מדובר בהתפתחות בעלת משמעות אסטרטגית, נוכח חשיבותו של מצר הורמוז למסחר האנרגיה העולמי.
4
תגובותנא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
