0:00 / 0:00
שטיין בולם את העותרים: "למה שנתערב בהחלטת ראש הממשלה למנות את גופמן?"
רועי שושה12.5.26
4
6
0
הדיון הדרמטי בבית המשפט העליון בעניין מינויו של רומן גופמן לראש המוסד הבא הגיע לשיאו לפני זמן קצר עם אמירותיו הנחרצות של השופט אלכס שטיין המגן על סמכות הדרג הנבחר.
שטיין הטיח בעותרים ובנציגי היועמ"שית כי גם אם מקבלים את הפרשנויות המשפטיות המחמירות ביותר הרי שהתרשלות בתפקיד איננה נחשבת לפעולה זדונית המצדיקה את פסילת המינוי.
בצעד שמחזק את המשילות ואת חופש הפעולה של ראש הממשלה תהה שטיין מדוע על בית המשפט להוציא צו על תנאי או להתערב בהחלטה של בנימין נתניהו למנות את גופמן.
דבריו של שטיין נתפסים כסטירת לחי לניסיונות של מערכת המשפט לסכל מינויים של הממשלה בטיעונים משפטיים קלושים תוך פגיעה בזכותו של הדרג המדיני לקבוע את זהות בכירי מערכת הביטחון.
4
תגובותנא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
