
חיבור ישיר לבסיסי צה"ל ולאוניברסיטה: כך ייראה מרכז התחבורה החדש שיוקם בבירת הנגב
מהפכת התחבורה בדרום יוצאת לדרך: הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה היום (חמישי) את התנעת התוכנית להקמת מרכז התחבורה המשולב (מתח"מ) באר שבע צפון, כחלק מתוכנית ה"האבים" של שרת התחבורה מירי רגב.
המרכז החדש, שיקודם באמצעות חברת נתיבי איילון, ימוקם בנקודה אסטרטגית ליד תחנת הרכבת באוניברסיטת בן גוריון. הוא יחבר בין רכבות מהירות, מערכות אוטובוסים מתקדמות ושבילי אופניים, וישרת מאות אלפי משתמשים - בהם סטודנטים, עובדי מתחם ההייטק "גב ים" וחיילים המשרתים בקרית התקשוב ובקרית המודיעין.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב אמרה: "אנו מובילים מהלך לאומי רחב שמחבר בין תחבורה, תעסוקה, אקדמיה ובריאות, ומייצר רשת האבים חכמה ונגישה בכל הארץ. מתח"מ באר שבע צפון הוא חלק מרכזי בחיזוק הפריפריה הדרומית ובהנגשת תחבורה ציבורית מתקדמת לאלפי חיילים, סטודנטים ותושבים, תוך קיצור זמני נסיעה ושיפור איכות החיים".
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן מסר: "הקמת מתח"מ באר שבע צפון היא אבן דרך נוספת ביישום תוכנית ההאבים של שרת התחבורה. מדובר בפרויקט שייצור סנכרון מלא בין כלל אמצעי התחבורה במרחב, ישפר את הנגישות למוקדי הביקוש המרכזיים ויתרום לחיזוק הכלכלה האזורית ולהפחתת עומסי התנועה".

נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
