
לפיד נגד שותפיו הפוטנציאליים: "תפסיקו לריב - מסכן את הניצחון" | האם מי שלא מצליח להנהיג את הגוש שלו יוכל להנהיג מדינה?
יו"ר יש עתיד קורא להפסקת העימותים הפומביים בין ראשי מפלגות המרכז-שמאל, בעוד שעולה השאלה האם חוסר השליטה בנעשה בתוך המחנה מעיד על יכולת המנהיגות שלו לקראת הבחירות
יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, פתח את ישיבת הסיעה בביקורת ישירה ונוקבת כלפי שותפיו הפוטנציאליים בגוש המרכז-שמאל. בדבריו התייחס לפיד לחילופי ההאשמות ומאבקי האגו המתנהלים בשבועות האחרונים בין שותפיו הפוטנציאליים בגוש וטען כי ההתנהלות הנוכחית אינה פוגעת רק בנרטיב הפוליטי, אלא ביכולת הממשית להגיע להכרעה בבחירות. לפיד דרש מהצדדים לחדול באופן מיידי מהתכתשויות בתקשורת והדגיש כי מהלכים של איחוד פוליטי חייבים להתבצע הרחק מעין הציבור ובסגירת קצוות שקטה, כפי שביצע בעבר לטענתו.
הקריאה של לפיד חושפת את עומק הפיצול בתוך הגוש שהוא מתיימר להוביל. בזמן שלפיד מנסה למצב את עצמו כאלטרנטיבה שלטונית מול בנימין נתניהו, המציאות בשטח מצביעה על קושי מהותי בניהול השורות הפנימיות. חוסר היכולת של ראש האופוזיציה להשליט סדר בקרב ראשי המפלגות המרכיבות את המחנה שלו, מעלה תהיות לגבי המשילות העתידית שלו. המבקרים טוענים כי מי שאינו מצליח לייצר חזית אחידה ומשמעת בתוך גוש פוליטי המצומצם למספר מפלגות, יתקשה לנהל את המערכות המורכבות של מדינה שלמה.
הפער בין שאיפות ההנהגה של לפיד לבין המציאות המפולגת בגוש המרכז-שמאל מציב אותו בנקודת תורפה. הציבור המזוהה עם המחנה מצפה לראות מנהיגות ריכוזית ואפקטיבית, אך הדינמיקה הנוכחית מציגה גוש מפורק שבו כל שחקן פועל על פי אינטרסים אישיים ושיקולי אגו.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
