
"והיא שעמדה": הסוד העתיק של עם ישראל – למה הם לא יצליחו לכלותנו? צפו בסיפור המלא!
חג החירות בפתח: ימים ספורים לפני ליל הסדר שיחול ביום רביעי הקרוב, עם ישראל כולו נמצא בשיא ההכנות. מהניקיונות היסודיים ועד הקניות האחרונות, התחושה ברחובות היא של אחדות וציפייה לחג הכי משפחתי בשנה.
השיעבוד והגאולה: חג הפסח מציין את היום שבו הפכנו מעם של עבדים במצרים לעם חופשי בארצו. הכל התחיל כשפרעה סירב לדרישתו של משה רבנו "שלח את עמי", מה שהוביל לעשר המכות המפורסמות שהרעידו את האימפריה המצרית והסתיימו במכת בכורות וביציאה הגדולה לחירות.
בני ישראל יצאו בחיפזון כה רב, שבצקם לא הספיק להחמיץ – ולכן אנו אוכלים מצות עד היום. משם המשכנו למעמד הר סיני המכונן, שם קיבלנו את עשרת הדיברות - הבסיס המוסרי והרוחני של עמנו, מהאמונה באל אחד ועד הציווי "לא תרצח".
הקשר לדורנו: בזמן שכוחותינו שומרים עלינו היום בחזית ובכל הגבולות, אנחנו מזכירים לעצמנו שסיפור הפסח אינו רק היסטוריה. השנה, יותר מתמיד, המילים "והיא שעמדה לאבותינו ולנו" מקבלות משמעות עוצמתית. אז והיום – מול כל אויב שמנסה לקום עלינו, עם ישראל חי, חזק ומנצח בזכות האמונה ובזכות הגבורה של כוחותינו. אז למה חוגגים? לזכר היציאה מעבדות לחירות והפיכתנו לעם ריבוני.
מה אוכלים? מצות (זכר לבצק שלא החמיץ) ומרור (זכר לימי השיעבוד).
מה עושים? קוראים בהגדה בליל הסדר ומעבירים את המורשת לדור הבא.
כתבו לנו בתגובות: איך נראות ההכנות שלכם לפסח? סיימתם כבר עם הניקיונות או שהלחץ רק מתחיל? שתפו אותנו בתמונות מהבית ומהכנת החבילות ללוחמנו הגיבורים!
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
