
מיארה פנתה למשרדי הממשלה שיציעו לה סנקציות על חרדים | השר קרעי תקף: "הרדיפה תחזור אליה כבומרנג"
בעוד הקרבות בחזית נמשכים, סוגיית גיוס החרדים שבה למוקד המתיחות הפוליטית והמשפטית. אחרי שהיועמ"שית פנתה למשרדי השיכון, הכלכלה והאוצר בדרישה למפות הטבות וזכויות שניתן לשלול ממי שאינם מתגייסים, השר שלמה קרעי תקף בחריפות: "האזרחית מיארה ממשיכה במסע הפירוד והקיטוב בחברה הישראלית גם בימי מלחמה"
בשבועות האחרונים פנתה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, למספר משרדי ממשלה מרכזיים בדרישה לקבל מידע מפורט על סנקציות כלכליות ומינהליות שניתן להטיל על הציבור החרדי בעקבות המשך אי-הגיוס.
הפנייה, שנשלחה תחת הכותרת "צעדים ממשלתיים לעידוד גיוסם לצה"ל של משתמטים", מבקשת לבחון אילו הטבות הניתנות "בקשר ישיר או עקיף" ניתן לבטל כדי להגביר את אפקטיביות אכיפת החוק.
הפנייה למשרדי השיכון, הכלכלה והאוצר נועדה למפות את סל הזכויות והסובסידיות מהן נהנה המגזר החרדי, במטרה לייצר מנגנון של סנקציות כלכליות שיפעילו לחץ על הצעירים שאינם מתגייסים ועל המוסדות המפעילים אותם.
בייעוץ המשפטי מבקשים לבדוק היתכנות לשלילת הטבות בתחומי הדיור, הנחות במעונות יום וקצבאות נוספות, כחלק מהמאמץ להסדיר את חובת הגיוס גם בהיעדר חקיקה מוסכמת בכנסת.
תגובה חריפה הגיעה מצדו של שר התקשורת, שלמה קרעי, שתקף את היועמ"שית באופן אישי וישיר: "האזרחית מיארה ממשיכה במסע הפירוד והקיטוב בחברה הישראלית גם בימי מלחמה".
השר הזהיר כי המהלכים המשפטיים נגד המגזר החרדי יביאו לתוצאה הפוכה במישור הפוליטי: "הרדיפה שלה את הציבור החרדי תחזור אליה כבומרנג בעזרת ה' בקרוב. בבחירות הבאות יהיו יותר חרדים, יותר ימין, ופחות בהרב מיארה וחבר מרעיה".

נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
