
מהפכת השיקום בשב"ס: לוחמים ואסירים הוכשרו יחד לכבאות והצלה
לראשונה בשירות בתי הסוהר נערך בבית הסוהר חרמון טקס סיום לקורס תומכי לחימה בכבאות והצלה, מיזם ייחודי ופורץ דרך המשלב אסירים שפוטים צבאיים מאגף "נצר" יחד עם לוחמי כליאה.

המהלך מתקיים כחלק מיישום מדיניות נציב שירות בתי הסוהר, הרואה בשיקום מקצועי כלי מרכזי לחיזוק הביטחון, האחריות והחברה כולה.
הקורס, שנערך ביוזמת מפקד היחידה גנ״מ אמל טאפש ובשיתוף המכללה הלאומית לכבאות והצלה, נמשך כשלושה שבועות וכלל הכשרה מעשית ומקצועית, תרגול בסימולטורים ייעודיים והטמעת ערכים של משמעת, עבודת צוות ומוכנות למצבי חירום.
טקס הסיום התקיים במעמד מפקד מחוז צפון, גונדר שמואל לביא, ובהשתתפות סגל הפיקוד, נציגי כבאות והצלה, גורמי צבא ובני המשפחות.
בשב"ס מציינים כי מדובר במיזם נוסף מתוך שורה של תכניות חדשניות המחברות בין ביטחון, מקצועיות ושיקום, תפיסה המעניקה לאסירים כלים משמעותיים להשתלבות עתידית, לצד חיזוק המוכנות המבצעית בתוך מתקני הכליאה.
המהלך משקף תפיסה ערכית של אחריות לאומית, לפיה גם מאחורי הסורגים ניתן להציל חיים ולתרום לביטחון הציבור.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
