
הסוף להטמנת הפסולת: מתקן לאומי חדש בנאות חובב יהפוך פסולת לאנרגיה
אבן דרך היסטורית נרשמה היום בתחום הטיפול בפסולת בישראל: ועדת המכרזים הבין משרדית הכריזה על זכיית קבוצת שפי-–בלוג'ן-דקל במכרז להקמת מתקן להשבת אנרגיה מפסולת בנאות חובב. המתקן, שיוקם בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, יטפל בכ-300 אלף טון פסולת בשנה וייצר חשמל בהספק של כ-50 מגה ואט, כחלק ממהלך רחב לצמצום דרמטי של ההטמנה המזהמת.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הדגיש את ההיבט הכלכלי והאזרחי: |בחירת הזכיין היא אבן דרך בפתרון משבר הפסולת. זה שיפור ממשי באיכות החיים לתושבי הדרום והחלפת שיטה מזהמת בטכנולוגיה מתקדמת שמפחיתה עלויות ומפגעים|.
שרת הגנת הסביבה עידית סילמן בירכה על ההחלטה ואמרה: |מפסיקים להטמין פסולת. זהו עידן חדש בניהול הפסולת - סטנדרט סביבתי חדש שמבשר על סוף עידן ההטמנה בישראל ומציב אותנו בשורה אחת עם מדינות אירופה".
גם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילביץ' ציין את חשיבות המהלך לעיר ולנגב: "באר שבע מובילה מהלך לאומי פורץ דרך. המתקן יהפוך פסולת למשאב, ישמור על בריאות הציבור ויבטא אחריות עמוקה לדור הבא ולצדק סביבתי בנגב".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
