
אלוף יורם הלוי נכנס לתפקיד מתאם הממשלה ביו"ש: "מדויק לבצע את משימתי למען ביטחון ישראל"
אלוף יורם הלוי נכנס היום לתפקיד מתאם פעולות הממשלה ביהודה ושומרון במקומו של אלוף רסאן עליאן, אשר שירת בתפקיד זה בחמש שנים האחרונות. מעמד החילופים נערך בבסיס "גדעונים", בראשות שר הבטחון, ישראל כ"ץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אייל זמיר ובהשתתפות מפקדים נוספים ומשפחות.
כ"ץ: "רסאן, כאשר הוטלה עליך המשימה החשובה במרכבות גדעון ב' להכין את התשתית האזרחית לפינויים של למעלה ממיליון איש מהעיר עזה כדי לאפשר לכוחות הלוחמים חופש פעולה, אמרתי לך שזה או צל"ש או טר"ש - צל"ש אם תצליח וטר"ש אם לא. בסיום הפעולה עם ההישג הגדול של שחרור כל החטופים והישארות צה"ל ברוב שטחה של עזה מגיע לך צל"ש גדול על תרומתך ועזרתך לדרג המדיני ולפיקוד הצה"לי ולחיילי צה"ל הגיבורים. כפי שהוכחת לכל אורך עשרות שנות שירותך כמפקד וכלוחם בצה"ל, משימת חייך היא ביטחונם של מדינת ישראל ואזרחיה, והוכחת זאת היטב גם בחמש השנים האחרונות.
יורם, לא צפויים לך ימים של חסד בכניסתך לתפקיד. אתה נכנס לתפקיד באחת התקופות המורכבות והרגישות שידעה מדינת ישראל – בדגש על האתגרים שצפויים לנו ברצועת עזה, בסוריה, ביהודה ושומרון ובזירות נוספות. אני והרמטכ"ל ראינו בך כמי שמתאים להוביל בהצלחה את המשימה - תוך עמידה בלתי מתפשרת על האינטרסים של מדינת ישראל. גם במעמד זה, חשוב לי להדגיש בצורה הברורה ביותר: לאחר שהשלמנו את השגת אחד מיעדי המלחמה - השבת כלל חטופינו, אנחנו נחושים להשלים את שני היעדים הנוספים, עד תום: פירוק החמאס מנישקו ופירוז מלא של עזה, עם השמדת כל מנהרות הטרור- עד עד המנהרה האחרונה וכל תשתיות הטרור. אם חמאס לא יתפרק בהתאם למתווה שסוכם - אנחנו נפרק אותו ואת כל יכולותיו".
הרמטכ"ל זמיר: "המלחמה שפרצה במחדל השבעה באוקטובר המחישה ביתר שאת את חשיבות היחידה ואת המורכבויות שהיא נדרשת לפעול בתוכן. לצד מלחמה בלתי מתפשרת ונחושה בטרור, היחידה נדרשת לתת מענה הומניטרי, אזרחי וכלכלי לאוכלוסייה הפלסטינאית החיה באזור. בד בבד עם לחימה נחושה בטרור, חיזוק הביטחון וההתיישבות היהודית, אנו נדרשים להקפיד על שמירת חוק וסדר, ומניעת פשיעה מכל סוג ביחד, ובכלל כך פשיעה לאומנית.
רסאן, חמש שנים שאתה מפקד על יחידת המתפ"ש; במהלכן הובלת את היחידה גם בתקופה הקשה והמאתגרת ביותר שידעה – קיבלת החלטות מורכבות, עמדת איתן בלחצים רבים והפגנת אומץ – הן בפעולות שננקטו בשדה הקרב והן בשולחן קבלת ההחלטות. הניסיון שלך וההיכרות העמוקה עם השטח הפלסטיני והשחקנים הפועלים בו, מקומיים ובין-לאומיים – היו חיוניים בעת הזו. יורם, כל חייך היית לוחם, פעלת שנים רבות בשירות המדינה - הן בצה"ל והן במשטרת ישראל. אתה מקבל היום על כתפיך אחריות רבה, אנחנו בתקופה של עיצוב מציאות ביטחונית חדשה ברצועת עזה וחיזוק היציבות ביהודה ושומרון. אני משוכנע כי ניסיונך העשיר יתרום רבות ליחידת המתפ"ש ולפורום המטה הכללי".
אלוף יורם הלוי: "בחודשים האחרונים למדתי את יחידה. את משימותיה, את אנשיה, את עוצמותיה. ובעיקר למדתי שלמתפ״ש יכולת ממשית לסייע למימוש הפוטנציאל הטמון בתקופה הזו — ושעל כתפיה מונחת אחריות כבדה להבטיח שכך יקרה! בנקודת הזמן הנוכחית אסור לנו לפעול מכוח ההרגל. מחובתנו לבחון ולאתגר את הנחות העבודה שלנו. לאתר נקודות כשל. להציע חלופות. לדעת לשנות ולהשתנות - לפני. לא רק אחרי. רסאן - תודה על שלושה וחצי עשורים שהקדשת מחייך כלוחם ומפקד. המסירות שלך ליחידה, וניסיון החיים שלך - ניכרו בכל שיחה שקיימנו בחודשים האחרונים.
ארבעה עשורים מחיי שירתתי את מדינת ישראל. במשך עשור מילאתי תפקידים שונים בדרג הפיקוד הבכיר. חוויתי מקרוב את כאב המלחמה ואת מחיריה. ומתוך כל אלו אני מגיע לכאן נחוש. ברור. החלטי. מדויק לבצע את משימתי למען ביטחון ישראל".

נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
