
כך חמאס משתמש באמבולנסים להעברת מחבלים ואמל״ח | צפו
דובר צה״ל פרסם תיעוד חריג מפעילות כוחות צה״ל במרחב ג׳באליה שבצפון רצועת עזה, הממחיש כיצד מחבלי חמאס עושים שימוש שיטתי באמבולנסים לצרכי טרור.
על פי הודעת צה״ל, במסגרת פעילות רחפנים שגרתית במרחב הקו הצהוב, תועדו מחבלים חמושים כשהם משתמשים באמבולנסים להעברת פעילי טרור ואמצעי לחימה מבית חולים אל בית ספר - שני מתקנים אזרחיים מוגנים על פי הדין הבינלאומי.
בצה״ל מדגישים כי מדובר בדפוס פעולה חוזר ונשנה, המהווה ניצול ציני של מערכות החירום והסיוע הרפואי בעזה, והפרה בוטה של הדין הבינלאומי תוך שימוש באוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי.
עוד נמסר כי מאז כניסת הפסקת האש לתוקף, חמאס מפר את ההסכם וממקד את מאמציו בשיקום ובבניית היכולות הצבאיות שלו, תוך הטמעת תשתיות טרור בתוך מוסדות אזרחיים ובהם בתי חולים ומוסדות חינוך.
צה״ל הבהיר כי ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי, גם כאשר חמאס בוחר לפעול מתוך מתקנים רפואיים וחינוכיים, וכי האחריות לסיכון האזרחים מוטלת על ארגון הטרור.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
