
טלטלה בוול סטריט: מדוע מניות התוכנה צונחות?
נפילה חדה נרשמה הלילה בבורסות בארה"ב, כאשר מדד הנאסד"ק מוביל את הירידות עם נסיגה של כ-1.7%. בעוד שמגזר הבינה המלאכותית (AI) נחשב עד לא מזמן למנוע הצמיחה הבלתי מעורער של השוק, נראה כי היום השתנתה המגמה. הסיבות המרכזיות לצניחה במניות התוכנה:
האיום של אנתרופיק: הסטארט-אפ אנתרופיק חשף כלי פרודוקטיביות חדש המיועד לעורכי דין בארגונים. ההשקה הזו עוררה חשש בקרב המשקיעים כי חברות תוכנה מסורתיות (SaaS) יאבדו נתחי שוק לטובת כלי AI ייעודיים ויעילים יותר, מה שגרר גל מכירות רוחבי במגזר.
הסדקים בברית OpenAI ואנבידיה: דיווחים על קירור ביחסים בין ענקית השבבים אנבידיה (NVDA) לבין OpenAI העיבו על הסנטימנט. חוסר שביעות הרצון של OpenAI מהשבבים האחרונים של אנבידיה ועיכוב בשיחות על השקעה מסיבית של כ-100 מיליארד דולר, העלו תהיות לגבי קצב ההתפתחות של תשתיות ה-AI.
קריסת פייפאל (PayPal): מניית פייפאל צנחה ביותר מ-16% לאחר שפרסמה תחזיות מאכזבות ומינתה מנכ"ל חדש (אנריקה לורס מ-HP). הנפילה של פייפאל יצרה אפקט שלילי על מניות פינטק ותוכנה אחרות, כאשר המשקיעים חוששים מהאטה בצמיחה ומירידה ברווחיות.
חשש מהוצאות יתר של ה-Big Tech: לקראת הדוחות של אמזון ואלפאבית (גוגל) בהמשך השבוע, קיים פחד גובר בשוק כי ענקיות הטכנולוגיה משקיעות סכומי עתק בתשתיות AI מבלי לראות החזר מהיר על ההשקעה, מה שמעלה את החשש מפני "בועת AI" שמתחילה להתנפח.
אלטרנטיבות בשוק: בזמן שמניות התוכנה נחתכו, המשקיעים חיפשו מקלט בנכסים אחרים. המתכות היקרות, ובראשן הזהב והכסף, רשמו עליות חדות (מעל 6% ו-10% בהתאמה), מה שמעיד על בריחה מנכסי סיכון לעבר "חוף מבטחים".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
