
אמזון לפני דוחות: הציפיות גבוהות – והתגובה לא מובטחת
חברת אמזון תפרסם את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2025 ביום חמישי הקרוב, לאחר נעילת המסחר בוול סטריט – דוח שנחשב לאחד המשמעותיים של עונת הדוחות הנוכחית, הן בשל משקלה של החברה במדדים והן על רקע הרגישות הגבוהה של השוק למניות הטכנולוגיה הגדולות.
לפי קונצנזוס האנליסטים, אמזון צפויה להציג רווח של 1.98 דולר למניה – עלייה של כ-6.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מוערכות בכ-211.5 מיליארד דולר, גידול שנתי של כ-12.6%, בהובלת פעילות המסחר המקוון, AWS ותחום הפרסום הדיגיטלי.
עם זאת, מאחורי המספרים החזויים מסתתרת זהירות. בשבועות האחרונים נרשמה שחיקה קלה בתחזיות הרווח המדויקות יותר, ומדד Earnings ESP של Zacks עומד על מינוס 1.11% – נתון שמרמז כי אמזון אינה מועמדת מובהקת להפתעה חיובית בדוחות, למרות דירוג אנליסטים חיובי יחסית.
בוול סטריט מדגישים כי תגובת המניה לא תיגזר רק מהשורה התחתונה, אלא בעיקר מהתחזיות קדימה ומהמסרים של ההנהלה. בשוק עוקבים מקרוב אחר קצב הצמיחה של AWS, רווחיות הפעילות הקמעונאית והמשך ההשקעה בבינה מלאכותית ולוגיסטיקה. ברקע, מניית אמזון מתקשה לייצר מגמה ברורה: גם לאחר דוחות חזקים בעבר, נרשמה לא פעם נטייה למימושים מהירים.
לצד אמזון, השבוע הקרוב עמוס בדוחות מצד שחקניות כבדות משקל נוספות. ביום שני תדווח דיסני, ביום שלישי צפויות לפרסם פייזר, פפסיקו, מרק, AMD וצ'יפוטלה וברביעי – אלי לילי ואלפבית (גוגל). ביום שישי יפורסם גם דוח התעסוקה לחודש ינואר בארה"ב, נתון שעשוי להשפיע על ציפיות הריבית ועל כיוון השוק כולו.
השילוב בין דוחות ענקיות הטכנולוגיה, נתוני מאקרו קריטיים וסנטימנט תנודתי הופך את השבוע הקרוב לאחד המרכזיים של עונת הדוחות – ואמזון, גם הפעם, עומדת במרכז הבמה.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
