
השקעת ענק בכרמיאל: כ-140 מיליון ש"ח לפיתוח תשתיות תחבורה בעיר
משרד התחבורה ישקיע כ-140 מיליון ש"ח בתכנון ובפיתוח תשתיות התחבורה בכרמיאל - כך הודיעה שרת התחבורה מירי רגב במהלך פגישת עבודה בעיריית כרמיאל עם ראש העיר משה קונינסקי ובכירי משרד התחבורה ונתיבי ישראל.
במסגרת התוכנית, כ-40 מיליון ש"ח יוקצו לתכנון מחלף חדש שיחבר בין שכונות רמת נבון ורמת רבין וייצור כניסה ויציאה נוספת לעיר. בנוסף, כ־100 מיליון ש"ח יושקעו בתוכנית תחבורה ציבורית חדשה, שצפויה לצאת לדרך כבר במהלך חצי השנה הקרובה.
בפגישה סוכם גם על המשך הרחבת כביש 85 לדו־מסלולי מצומת חנניה ועד מחלף קדרים, יציאה לתכנון מפורט ומכרז לשני מחלפים נוספים בכביש 85 - בכניסה הראשית לעיר ובכניסה לאזור התעשייה, הצבת ניידת קבועה של משטרת התנועה בכרמיאל, השלמת חישמול מסילת הרכבת לעיר בתוך שנה והוספת קווי רכבת, כולל רכבות ישירות וסופי שבוע. כמו כן, יוקם מסוף תחבורה מרכזי באזור התעשייה החדש.
טרם פגישת העבודה נחנך בטקס חגיגי כביש 85 המורחב - עורק התחבורה המרכזי של הגליל.
ראש העיר משה קונינסקי ציין כי מדובר במהלך רחב היקף שיחזק את הנגישות, הכלכלה ואיכות החיים בעיר ובאזור. שרת התחבורה מירי רגב הדגישה כי כרמיאל הפכה לעוגן מרכזי בגליל וכי משרד התחבורה מחויב להמשך פיתוח התחבורה בעיר ובסביבתה.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
